10 فبراير 2010


بسم الله الرحمن الرحيم
عسليه
زي كل الاطفال كنت بعشق اللحظه اللي اسمع فيها جرس اخر حصه و اد ايه كانت بتبقي اجمل لحظه في اليوم كله ببساطه عشان كنت هروح بس مش دي القضيه المهم اني كنت هركب الاتوبيس عشان اكل عسليه-رغم انى مبحبهاش- والاهم اني كنت هشوفها
كانت ببساطه اجمل بنت شافتها عينيا و كنت معتقد ان مفيش حد ينفع يكون اجمل منها
الموضوع ابتدا امبارح فى الاتوبيس و انا مروح
فجاءه لقيتها قدامى بنوته اصغر مني و شعرها احمر و عينيها عسلي ولابسه فستان اكبر منها و كمامه اطول من ايديها الصغيرين فضيلت باصصلها ومش قادر ابعد عينيا عنها و تمنيت ساعتها ان الدنيا تقف و نفضل انا وهي وبس و ان اي حاجه غير كده تختفي و مفقوتش من اللحظه ده الا على صوت الراجل بتاع العسليه و "ايوه العسليه بنص جنيه حلى بقك بنص جنيه ساده و بسمسم و بنص جنيه"
فلقيت نفسى بطلع اخر خمسين قرش معايا و بشترى عسليه –رغم انى مبحبهاش- و بفتح كيس العسليه و بعزم علي البنوته ده بواحده عشان اكتشف ساعتها قد ايه صوابعي ده تنفع مفكات او صوابع كفته مقارنه بصوابعها الرقيقه اللي اخذت مني العسليه و بدات تاكلها بايديها الاتنين
كنت ساعتها فى غايه السعاده وده كانت من اسعد لحظات حياتى بس يا خساره في راجل جه مسكها من ايديها و نزلوا من الاتوبيس و سابوني تايه في عنيها العسلي و اخيرا جت المحطه بتاعتي و نزلت و روحت بس فضلت افكر فيها حتي لما نمت باليل لقيتها مستنياني في الحلم و هي بتاكل العسليه و صحيت وانا واثق انى هشوفها تانى انهارده و يمكن اكون مسمعتش اى حاجه انهارده فى المدرسه غير جرس اخر حصه اللى انا كنت مستنيه من قبل ما اروح المدرسه اساسا و فعلا ركبت الاتوبيس و بجد مشفتش حد فى الاتوبيس لغايه ما لقيتها تانى قدامى
بنوته اصغر مني و شعرها احمر و عينيها عسلي ولابسه فستان اكبر منها و كمامه اطول من ايديها الصغيرين و برضه مفقوتش من اللحظه ده الا على صوت الراجل بتاع العسليه و "ايوه العسليه بنص جنيه حلى بقك بنص جنيه ساده و بسمسم و بنص جنيه" و برضه مقدرتش اعمل حاجه غير انى اطلع اخر خمسين قرش معايا و اشترى بيها العسليه-رغم انى مبحبهاش- عشان اعزم على البنوته و ناكل عسليه مع بعض بس يا خساره جه راجل و مسكها من ايديها و نزلوا من الاتوبيس و سابونى لوحدى فى وسط الناس ده كلها
و للاسف من ساعتها مشوفتهاش فى الاتوبيس و فضلت كل يوم استناها و اروح اعيط لغايه تانى يوم على امل انى اشوفها بس يا خساره مشوفتهاش ولا هى ولا بتاع العسليه
و فضلت على حالى لغايه ما كبرت و اتخرجت و اشتغلت لغايه مجه يوم عربيتى عطلت و ركبت فيه الاتوبيس و فجاءه لقيتها قدامى بنت اصغر مني و شعرها احمر و عينيها عسلي ولابسه فستان بس كمامه علي قدها" و لقيت نفسى بطلع اخر خمسين جنيه معايا و بشترى منها كل العسليه اللى معاها – رغم انى مبحبهاش-
تمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت

1 What do you think?:

ابو السيد يقول...


الكثير منا يعانى من طرق النظافه القديمه المتعبه والمؤلمه ودعا لهذا النوع من النظافه الان مع شركة الكمال المتخصصه فى جميع اعمال التنظيف بالطرق ولالات الحديثه التى تحتوى عمال ماهرون ومدربون وعندهم خبره عاليه فى اعمال التنظيف كما انها يوجد لديها عمال ماهرون ومدربون الى اعله مستوى من المستويات وان شركة الكمال يوجد لديها خدمات اخرى
مثل تسليك المجارى وعزل خزانات ونقل اثاث ورش مبيدات ومكافحة حشرات فى جميع المملكه العربيه السعوديه

شركة الكمال

شركة تنظيف بالرياض

شركة تنظيف بالدمام

شركة تنظيف بالطائف

شركة تنظيف بجازان

شركة تنظيف بحائل

شركة تنظيف فلل بالرياض

شركة تنظيف فلل بالدمام

شركة تنظيف فلل بالطائف

شركة تنظيف فلل بجازان

شركة تنظيف فلل بحائل

For a Special Someone

For a Special Someone

HoPe

المتابعون